She made me think....

5:32 PM / Comments (1) / by syafique

Walaupun rancangan nyanyian realiti American Idol telah dengan rasminya tamat dan pasti semua umat dunia tahu siapa pemenangnya...aku masih tidak berpuas hati. tak tahu kenapa..mungkin pemenangnya itu adalah biasa2 sahaja dan tiada pun sedikit keistimewaan di suaranya. aku tak pasti sekiranya suatu hari nanti bila mana lagu baru nya keluar di corong-corong radio, aku akan dapat membezakan suaranya dgn penyanyi lain yang sedia ada..tidak seperti seorang lagi tu..

Namun.bukan ini yang ingin aku ceritakan...

ceritanya begini....

Hari khamis. keputusan pemenang American Idol telah diketahui..aku pun terus memesej kwn aku ni untuk mengucapkan tahniah kpd nya..jangan terkejut yer tuan2 dan puan2 ,dia bukan Kris Allen..tapi peminat kepada kris allen

" weh..suke lah tu kris allen menang..tak bleh blah ar weh..siot je, benggang aku" getus hatiku ku taipkan di msg...

" ha..aku dah ckp dah..kau tak nak dgr" balas kawanku ini..sememangnya mlm tu dia sudah meletakkan harapannya kpd Kris Allen..namun aku tetap yakin glambert akan menang...semua mesej nya mlm itu menyatakan kris akan menang ku abaikan sahaja..konon2 wat2 tataw...padahal benggang...

kris menang. its the fact..u cant change the fact..but u may change the perspective of it..thats what i am doing..im looking at the other side of the page..

ok. back to the story.....

sahabt ku ini cuba untuk menenagkan hati aku

" ko relak r weh..galmbert tu dah tentu2 wat album pasni. he is just not so lucky tonite"

aku balas " herm..mmglah..but he should win u know....sia2 je pengorbanan dia selama nie..being consitent every week....sia2..sedih weyh..nangis dah aku ni ( i am not crying exactly.. it was intended to exaggerate how sad i am about the result ..really sad )"

my fren reply....

" ape nak jadi ngan kau nie..burok beno perangai..toksah lah nanges2..burok aku tgk.."

" aku nak tanye kau nie...perjuangan adam lambert ni yang kau tangisan bagai nak rak...perjuangan NABI ader kau amik kisah..ader kau nanges?'

.
.
.
.
.
.
aku terdiam.........